Skip to main content

چرخه کاری (Workflows)

Marketing Automation Tools (اتوماسیون بازاریابی)

اتوماسیون بازاریابی مجموعه‌ای از ابزارها است که برای ساده‌سازی برخی از زمان‌برترین مسئولیت‌های بازاریابی و فروش مدرن طراحی شده‌اند. طیف گسترده ای از ابزارهای نرم افزاری و کانال های بازاریابی را پوشش می دهد.

نرم افزاری که شامل عناصر هوش مصنوعی است، اصول بازاریابی را تغییر می دهد. در حالی که هنوز هنر متقاعدسازی است، ارائه و مدیریت بازاریابی به طور فزاینده ای به اتوماسیون متکی است. ما در حال حاضر اتوماسیونی داریم که بازاریابی هدف بسیار دقیق را ممکن می‌سازد، و همچنین نرم‌افزاری که شامل تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده، ربات‌ها و هوش مصنوعی است.

بهره وری اتوماسیون بازاریابی، فرآیندهای دستی را به فرآیندهای خودکار تبدیل می کند، بنابراین کارکنان بازاریابی را برای انجام وظایف خلاقانه تر ایجاد محتوا و استراتژی آزاد می کند.

افزایش درآمد در حالی که ایجاد نرم افزاری که تولید درآمد را خودکار می کند ارزان نیست، اما به طور کلی ارزش سرمایه گذاری را دارد. این را در نظر بگیرید: بازاریابان B2B به طور متوسط 20 درصد افزایش فروش را از طریق اتوماسیون مشاهده می کنند. بیش از 78 درصد از بازاریابان با عملکرد بالا، اتوماسیون بازاریابی را به عنوان عاملی کلیدی در افزایش درآمد می شناسند. تا سال 2020، انتظار می رود که 85 درصد از روابط با مشتری بدون دخالت انسان مدیریت شود.

هدف گذاری چه رسانه های اجتماعی باشد و چه داده های CRM شما، ابزارهای زیادی وجود دارد که بازاریابی هدف را خودکار می کند. پلتفرم هایی مانند فیس بوک کاربران خود را بر اساس گروه ها، رفتار، علاقه، جمعیت شناسی و انواع دیگر دسته بندی می کنند. بازاریابی هدف در فیس بوک صرفاً به این معنی است که افرادی را که می خواهید محتوای شما را دریافت کنند، بررسی کنید. اتلاف وقت و هزینه تبلیغات برای افرادی که احتمالاً به چیزی که شما می فروشید علاقه ای ندارند به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مزایای اتوماسیون تقریباً بی پایان است. فقط خودکار کردن پاسخ‌های ایمیل به درخواست‌های مشتری یک صرفه‌جویی بزرگ در زمان است. همانطور که به سمت آینده حرکت می کنیم، بخش های بازاریابی تحت سلطه برنامه نویسان، توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل و کارشناسان رسانه های اجتماعی خواهند بود. بازاریابی موفق به چابکی فنی یک شرکت و همچنین توانایی آنها در ایجاد محتوای عالی بستگی دارد.

افزونه Workflows


Workflows

یکی از ابزارهای مهم Marketing Automation Tools، چرخه کاری یا همان WorkFlows می باشد. گردش کار قالبی است که در آن وظایف خودکار و کمپین های بازاریابی شما طراحی می شود. هر جریانی با یک ماشه شروع می شود که می تواند یک تایمر یا یک عمل توسط کاربر باشد، سپس آن را با قوانینی بررسی کنید و پس از آن یک عمل را انجام دهید. به زبان ساده تر تعریف روند انجام یک کار در حالتهای مختلف.

افزونه Workflows یک طراح گردش کار و موتور ارائه می دهد تا بتوانید بسیاری از چیزها را در فروشگاه خود خودکار کنید.

در اینجا فقط چند نمونه از این وجود دارد که چگونه این ماژول گردش کار می تواند عملکرد و کارایی کلی فروشگاه شما را بهبود بخشد:

افزایش بهره وری با خودکارسازی وظایف معمول و ساده کردن فرآیندها، یک ماژول گردش کار می تواند به آزاد کردن زمان و منابع برای کارهای مهمتر کمک کند. این می تواند به افزایش بهره وری فروشگاه شما کمک کند و به رشد و گسترش سریعتر آن کمک کند.

تجربه مشتری پیشرفته همچنین می تواند با خودکار کردن کارهایی مانند ارسال ایمیل های شخصی یا ترغیب مشتریان به نظرات خود، به بهبود تجربه مشتری کمک کند. این می تواند به ایجاد وفاداری مشتری و بهبود شهرت کلی وب سایت تجارت الکترونیک کمک کند.

سفارشی سازی و انعطاف پذیری این امکان را به شما می دهد تا اتوماسیون و فرآیندها را با نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

بهبود مدیریت داده ها همچنین می تواند به بهبود مدیریت مشتری و داده های سفارش کمک کند. می تواند یک مکان متمرکز برای ذخیره و سازماندهی داده ها فراهم کند و دسترسی و تجزیه و تحلیل داده ها را برای بینش های تجاری آسان تر کند.

پردازش ساده سفارش می تواند فرآیند انجام سفارشات را خودکار و بهینه کند. به عنوان مثال، می تواند به طور خودکار برای مشتریان ایمیل ارسال کند، سطح موجودی را به روز کند، و در صورت ثبت، ارسال یا بازگرداندن سفارش، به طرف های مربوطه اطلاع دهد. این به کاهش خطر خطا و بهبود کارایی فرآیند انجام سفارش کمک می کند.

نحوه فعال کردن گردش کار داخلی

1- از لیست گردش کار بر روی دکمه ویرایش گردش کار مورد نظر کلیک کنید

2- روی دکمه Publish در گوشه سمت راست کلیک کنید

لیست گردش کار داخلی:

  • سبد خرید رها شده

هدف : مشتریان ممکن است سایت شما را بررسی کنند و برخی از محصولات را به سبد خرید خود اضافه کنند. اما به دلایل مختلف ممکن است خرید خود را ناتمام رها کنند. با این گردش کار، می‌توانیم خرید ناتمام را به آنها یادآوری کنیم و آنها را تشویق کنیم که خرید خود را تکمیل کنند.

تعریف : این گردش کار به مشتریانی که پس از مدت زمان مشخصی اقلامی را با ایمیل‌های خودکار در سبد خرید خود گذاشته‌اند، یادآوری می‌کند.

روش : با فعالیت Cron، گردش کار در یک بازه زمانی مشخص شروع می شود. (به طور پیش فرض هر روز ساعت 12 ظهر است) Set Name activity نام نمونه در حال اجرا را تعریف می کند. پس از آن، تمام سبدهای خرید رها شده با فعالیت سبدهای رها شده شناسایی می شوند. این فعالیت می تواند تمام سبدهای خرید سمت چپ را پیدا کند. خروجی در متغیری به نام AbandonedCarts ذخیره می شود. سپس یک تکرار در تمام چرخ دستی های رها شده با یک فعالیت برای هر وجود دارد. هر سبد خرید در متغیری به نام AbandonedCart ذخیره می شود. با فعالیت If/Else شرایط بررسی می شود. به طور پیش فرض، شرط بررسی می کند که آیا 7 روز از آخرین فعالیت گذشته است یا خیر. اگر شرط درست بود، تکرار دیگری روی همه موارد موجود در متغیر AbandonedCart اجرا می‌شود. با دریافت محصول، جزئیات مربوط به فعالیت در لیستی به نام محصولات واکشی و ذخیره می شود. پس از انجام تکرار، اطلاعات فروشگاه با فعالیت دریافت اطلاعات فروشگاه واکشی می‌شود. ما اطلاعات فروشگاه را برای استفاده در ایمیل بازاریابی خود دریافت می کنیم. قبل از ارسال ایمیل، یک کد کوپن منحصر به فرد با ایجاد فعالیت تخفیف ایجاد می شود. این کد کوپن فقط برای محصولات موجود در سبد خرید مشتری اعمال می شود. کد به صورت تصادفی تولید می شود و درصد تخفیف 10 است. می توانید تمام این تنظیمات را در فعالیت تغییر دهید. در پایان با فعالیت Send Email ایمیلی برای مشتری ارسال می شود تا خرید سمت چپ او را یادآوری کند. محتوای ایمیل دارای جزئیات سبد خرید است که در متغیر AbandonedCart ذخیره می شود. به مشتری نشان می دهد که چه چیزی در سبد خریدش بود و او را تشویق می کند تا خرید خود را با کد کوپن اختصاصی تکمیل کند.

Workflows

  • VIP خودکار

هدف : ممکن است بخواهید مشتریان مکرر خود را تشویق کنید و با اختصاص دادن نقشی خاص به آنها با برخی مزایای خاص، آنها را خوشحال کنید. اگر چنین است، این گردش کار همان چیزی است که شما نیاز دارید!

تعریف : پس از اینکه مشتری سفارش خود را پرداخت کرد، کل مبلغ تمام سفارشات وی بررسی می شود و در صورتی که از تعداد دلخواه شما بیشتر باشد، نقش خاصی به او اختصاص می یابد.

روش : گردش کار پس از پرداخت سفارش توسط مشتری آغاز می شود. شناسه مشتری در متغیری به نام CustomerId ذخیره می شود. مبلغ کل سفارش مشتری با فعالیت سفارش جستجو محاسبه می شود. با استفاده از این فعالیت می توانید تمامی سفارشات یک یا همه مشتریان را با معیاری خاص جستجو کنید. پس از آن با اکتیویتی If/Else مقدار OrdersTotal بررسی می شود. (به طور پیش فرض بزرگتر از 1000) نقش مشتری توسط فعالیت تنظیم نقش مشتری اختصاص داده می شود. در این فعالیت می توانید تعیین کنید که کدام نقش از بین نقش هایی که در فروشگاه خود دارید باید به مشتری اختصاص یابد. پس از تنظیم نقش مشتری، جزئیات فروشگاه با دریافت اطلاعات فروشگاه واکشی می شود و یک ایمیل سفارشی برای مشتری ارسال می شود تا او را از نقش VIP جدید خود مطلع کند!

نکته

در قالب ما، Set Customer Role نقش مدیر انجمن را برای مشتری تعیین می کند. ابتدا باید یک نقش جدید در سیستم تعریف کنید سپس نقش خود را در این فعالیت انتخاب کنید.

Workflows

  • ایمیل های تولد

هدف : می توانید با ارسال کد تخفیف در روز تولد مشتریان خود را جذب کرده و آنها را خوشحال کنید!

تعریف : هر روز بررسی می شود که تاریخ تولد مشتریان کدام است. سپس یک ایمیل با کد کوپن برای آنها ارسال می شود!

روش : هر روز این گردش کار در یک زمان خاص با فعالیت Cron اجرا می شود. (به طور پیش فرض ساعت 8 صبح) Set Name activity نام نمونه در حال اجرا را تعریف می کند. لیست تمام مشتریان با فعالیت جستجوی مشتری واکشی می شود. مشتریان در متغیر Customers ذخیره می شوند. یک تکرار از مشتریان با برای هر فعالیت وجود دارد. هر مشتری در متغیری به نام مشتری ذخیره می شود. سپس با فعالیت If/Else بررسی می شود که آیا آن روز تولد مشتری است یا خیر. اگر شرط درست بود، اطلاعات فروشگاه را با اکتیویتی Get Store Info آماده می کنیم و در متغیری به نام StoreInfo ذخیره می کنیم. سپس یک کد کوپن سفارشی با 10 درصد تخفیف برای مشتری با فعالیت ایجاد تخفیف ایجاد می شود. (شما می توانید تمام تنظیمات تخفیف را تغییر دهید) در پایان یک ایمیل تبریک تولد با کد کوپن تولید شده با فعالیت Send Email برای مشتری ارسال می شود.

Workflows

  • ایمیل های پیگیری

هدف : شما می توانید در هر رویداد nopCommerce مانند پرداخت سفارشات، ورود به سیستم مشتری و غیره، یک ایمیل با محتوای سفارشی برای مشتریان ارسال کنید.

تعریف : پس از شروع رویداد nopCommerce، گردش کار اجرا می شود و ایمیلی با محتوای مرتبط برای مشتری ارسال می شود. در این نمونه، پس از پرداخت هزینه سفارش، یک ایمیل به همراه لینک محصولاتی که خریده است را برای مشتری ارسال می کنیم و از او می خواهیم که نقدی برای آنها اضافه کند.

روش : هنگامی که محموله مشتری تحویل داده شد، گردش کار اجرا می شود. جزئیات ارسال مشتری روی متغیر Shipment تنظیم می شود. Set Name activity نام نمونه در حال اجرا را تعریف می کند. یک تکرار روی اقلام سفارش مشتری با برای هر فعالیت انجام می شود. پس از آن، جزئیات هر مورد با فعالیت دریافت محصول واکشی می شود. به این اکتیویتی شناسه موردی که از تکرار به دست می‌آید منتقل می‌کنیم. جزئیات محصول در لیستی با نام محصولات ذخیره می شود. با پایان یافتن تکرار، اطلاعات فروشگاه با فعالیت دریافت اطلاعات فروشگاه واکشی می‌شود و ایمیلی حاوی لینک‌های محصولی که خریده است و اطلاعات فروشگاه برای مشتری ارسال می‌شود و از او می‌خواهد نظری برای آنها اضافه کند.

Workflows

  • بازیابی مشتریان غیرفعال

هدف : یکی از پیشنهادات همه کارشناسان بازاریابی این است که سعی کنید مشتریان خود را از دست ندهید! این گردش کار دقیقاً روی آن تمرکز دارد! می توانید برای مشتریانی که برای مدت زمان خاصی فعال نبوده اند ایمیل ارسال کنید و سعی کنید آنها را تشویق کنید که از سایت شما بازدید کنند و از شما محصولات بخرند!

تعریف : این گردش کار یک بار در روز اجرا می شود و مشتریانی را که به عنوان مثال 14 روز غیر فعال بوده اند استخراج می کند و یک ایمیل با کوپن تخفیف برای آنها ارسال می کند.

روش : هر روز در یک زمان خاص (به طور پیش فرض ساعت 12 بعد از ظهر) این گردش کار با فعالیت Cron آغاز می شود. Set Name activity نام نمونه در حال اجرا را تعریف می کند. اطلاعات فروشگاه با فعالیت دریافت اطلاعات فروشگاه واکشی می شود و در متغیری به نام StoreInfo ذخیره می شود. این اطلاعات در ایمیلی که برای مشتری ارسال می شود استفاده خواهد شد. فهرست همه مشتریان با معیارهایی که در فعالیت مشتری جستجو تنظیم شده است واکشی می شود. مشتریان در متغیر Customers ذخیره می شوند. یک تکرار از مشتریان با برای هر فعالیت وجود دارد. هر مشتری در متغیری به نام مشتری ذخیره می شود. پس از آن، شرایط با فعالیت If/Else بررسی می شود. اگر 14 روز از آخرین فعالیت مشتری گذشته باشد، شرط برقرار است. سپس یک کد کوپن سفارشی با فعالیت ایجاد تخفیف ایجاد می شود. درصد تخفیف 10 است و بر مبلغ کل سفارش اعمال می شود. (شما می توانید تمام تنظیمات تخفیف را تغییر دهید) در پایان یک ایمیل با پیشنهاد پیشنهادی شما برای مشتری ارسال می شود.

Workflows

  • بازاریابی لیست علاقه مندی ها

هدف : مشتریان شما ممکن است سایت شما را کاوش کنند و برخی از محصولات را برای خرید در آینده به لیست علاقه مندیها خود اضافه کنند. اما، می دانید که بیشتر اوقات آنها لیست علاقه مندیها خود را فراموش می کنند! سپس وظیفه ما می شود که آن را به آنها یادآوری کنیم!

تعریف : این گردش کار به مشتریانی که پس از مدت زمان مشخصی موارد را با ایمیل های خودکار در لیست خواسته های خود گذاشته اند، یادآوری می کند.

روش : با فعالیت Cron، گردش کار در یک بازه زمانی مشخص شروع می شود. (به طور پیش فرض هر روز ساعت 12 ظهر است) Set Name activity نام نمونه در حال اجرا را تعریف می کند. پس از آن، تمام لیست های علاقه مندیها رها شده با فعالیت Abandoned Carts شناسایی می شوند. این فعالیت می تواند تمام لیست های خواسته های سمت چپ را پیدا کند. (در لیست علاقه مندی های غیرتجاری و اشیاء سبد خرید یکسان هستند) خروجی در متغیری به نام AbandonedCarts ذخیره می شود. سپس یک تکرار در تمام لیست های علاقه رها شده با برای هر فعالیت وجود دارد. هر لیست آرزوها در متغیری به نام AbandonedCart ذخیره می شود. با فعالیت If/Else شرایط بررسی می شود. به طور پیش فرض، شرط بررسی می کند که آیا 7 روز از آخرین فعالیت گذشته است یا خیر. با دریافت محصول، جزئیات مربوط به فعالیت در لیستی به نام محصولات واکشی و ذخیره می شود. پس از انجام تکرار، اطلاعات فروشگاه با فعالیت دریافت اطلاعات فروشگاه واکشی می‌شود. ما اطلاعات فروشگاه را برای استفاده در ایمیل بازاریابی خود دریافت می کنیم. قبل از ارسال ایمیل، یک کد کوپن منحصر به فرد با ایجاد فعالیت تخفیف ایجاد می شود. این کد کوپن فقط برای محصولات موجود در لیست خواسته های مشتری اعمال می شود. کد به صورت تصادفی تولید می شود و درصد تخفیف 10 است. می توانید تمام این تنظیمات را در فعالیت تغییر دهید. در پایان با فعالیت Send Email ایمیلی برای مشتری ارسال می شود تا لیست خواسته های سمت چپ او را یادآوری کند. محتوای ایمیل دارای جزئیات لیست آرزوها است که در متغیر AbandonedCart ذخیره می شوند. به مشتری نشان می دهد که چه چیزی در لیست علاقه مندیهاش بود و او را تشویق می کند تا خرید خود را با کد کوپن اختصاصی تکمیل کند.

Workflows

فعالیت های یکپارچه خرید

معرفی کلیه فعالیت های یکپارچه nop

  • دریافت محصول
  • نظر محصول تایید شد
  • جستجوی محصولات

مدیریت محتوا

  • نظر وبلاگ تایید شد
  • نظر خبر تایید شد
  • خبرنامه مشترک شد
  • عضویت در خبرنامه لغو شد
  • ایمیل بفرست

مشتریان

  • مشتری فعال شد
  • مشتری از سیستم خارج شده است
  • مشتری وارد شده است
  • مشتری ثبت شده است
  • مشتری بگیرید
  • رمز عبور تغییر کرد
  • جستجوی مشتری
  • تعیین نقش مشتری

موجودیت های nop

  • موجودی تخفیف حذف شد
  • موجودی تخفیف درج شد
  • موجودیت تخفیف به روز شد

تبلیغات

  • ایجاد تخفیف
  • تخفیف محصولات را دریافت کنید

فروش

  • چرخ دستی های رها شده
  • سفارش بگیرید
  • سفارش مجاز است
  • سفارش لغو شد
  • سفارش پرداخت شد
  • سفارش ثبت شد
  • سفارش بازپرداخت شد
  • سفارش باطل شد
  • جستجوی سفارشات
  • محموله آماده شده است
  • محموله تحویل داده شد
  • حمل و نقل آماده برای تحویل
  • محموله ارسال شد

سیستم

  • دستور SQL را اجرا کنید
  • SQL Query را اجرا کنید
  • دریافت اطلاعات فروشگاه

نصب و راه اندازی

پلاگین جلوه های مناسبتی